Niektoré kusy iPhone 5, modelu ktorý bol predstavený v septembri 2012, majú problémy s batériou. Ako uvádza Apple, u veľmi malého percenta kusov sa môže znenazdajky objaviť problém so skrátenou výdržou batérie alebo nutnosťou častejšieho nabíjania. Postihnuté majú byť kusy vyrobené medzi septembrom 2012 a januárom 2013. Na webstránke Apple je možné overiť si, či výrobné číslo vášho iPhonu patrí do sérií, v ktorých sa spomínaná chyba môže prejavovať.
Spoločnosť v súvislosti s týmto problémom spustila v piatok 22. 8. 2014 výmenný program, ktorý je dostupný v Apple Storoch, autorizovaných Apple servisoch a cez AppleCare. Výrobca uvádza, že majitelia by mali pred odovzdaním telefónu na servisný zásah najprv zálohovať svoje dáta, vymazať celý obsah a vypnúť funkciu Find my iPhone. Apple zároveň zdôrazňuje, že nebude na telefónoch opravovať iné chyby, napríklad prasknuté displeje. Pre zákazníkov, ktorí si už medzitým dali chybnú batériu vymeniť na vlastné náklady a boli by oprávnení zapojiť sa do výmenného programu, sľubuje Apple refundáciu nákladov.
Výmenný program odštartoval v USA a Číne už včera, 22. augusta, v ostatných krajinách bude spustený 29. augusta. Trvať bude do 1. marca 2015, nebude však zároveň znamenať predĺženie záruky.
V krátkej histórii ide o druhý výmenný program zameraný na batérie. Prvý, menší výmenný program sa realizoval koncom minulého roka a týkal sa takisto iPhone 5. Ten mal tiež v malej miere problém s hardvérovým tlačidlom.
Zdroj: 9to5mac.com