Nie je potrebné sa spomienkami vrátiť do dávnej minulosti. Iba v septembri minulého roku, čo je pol ročné obdobie, sme videli zo strany spoločnosti Apple predstavenie modelu, ktorý má ovládnuť celý trh a určiť vzhľad, funkcie a byť vzorom aj pre iných, a to na ďalšiu dekádu. Áno, iPhone X má pol roka a je dôležité sa pozrieť, ako sa mu vlastne darí. Máme k dispozícii čísla, ktorá vieme vyhodnotiť skôr do vnútra spoločnosti, teda porovnanie s vlastnými modelmi tej istej značky.
iPhone X predstavuje v celkovom objeme predaja (štatistika je žiaľ vytvorená iba pre USA) za štvrtý kvartál 20% predaja všetkých iPhonov na americkom trhu. K tomu pripočítajme iPhone 8, ktorému patrí 24% podiel a väčší iPone 8 Plus ovláda 17%. Čiže v septembri uvedené novinky majú celkovo 61% podiel na predaji iPhonom v USA za sledované obdobie. To je pre porovnanie s iPhonom 7 a 7 Plus z roku 2016 pokles, keďže táto generácia ovládla 72% podiel, a to bez existencie iPhonu X. Aj keď sa iPhone X dostal do predaja približne s mesačným zdržaním, oproti iPhonu 8, je predaj a záujem oň nízky. Správy od dodávateľov hovoria jasne, predaj sme čakali vyšší a v tomto smere je iPhone X sklamaním. Aspoň zatiaľ. Podľa viacerých komentárov, je na vine skutočne vysoká cenu, ktorú Apple prehnal. Aj keď podľa spoločnosti, za vzory, nové technológie a vízie sa platí.
zdroj: fortune.com