MojiPhone

Okrem vlastných máp, v šiestej verzií mobilného systému iOS, ktorý bol predstavený spolu s iPhone 5, je mediálne utláčaná aj podpora tichého sledovania užívateľov jabĺčkových zariadení pre reklamné účely pomocou technológie IFA/IDFA. Informuje portál Bussinesinsider.

Ak zalovíme v pamäti, už sme boli svedkami, kedy Apple povolil sledovanie užívateľov pomocou jedinečného identifikátora UDID a nedopadlo to veľmi dobre. Stúpenci ochrany osobných údajov tlačili na spoločnosť, ktorá nakoniec vykopla aplikácie ktoré hromadili tieto údaje, z AppStoru a reklamné agentúry prisľúbili, že nájdu inú cestu získavania informácií pre cielenú reklamu. Jedná sa o technológiu IFA/IDFA (Identifier For Advertising), teda náhodne číslo, ktoré sa automaticky priradené k užívateľovi a k jeho zariadeniu. Ako to teda funguje ? Keď spustíte aplikáciu alebo prehliadate mobilný web, vaša prítomnosť vytvára výzvu pre reklamu. Stránka na ktorú sa pozeráte, posiela IFA (identifikátor) na reklamný server. Inzerent je potom schopný rozlíšiť, na aký typ publikácií sa užívateľ pozerá a na základe toho zacieliť reklamu presne, podľa jeho potrieb. V praxi to znamená to, že vy si pozeráte na internete napríklad ponuky na nové Macbooky Pro. Reklamný server toto zistí a na základe toho vám vyskočí reklama, s ponukou Macbookov, pretože pravdepodobnosť, že si ho chcete kúpiť je vysoká.

Spoločnosť Apple sa o podpore IFA nezmieňuje, no je to veľký zásah do súkromia užívateľov ? Nie, pretože identifikačné čísla sú anonymné, sú časovo obmedzené a dajú sa blokovať. V systéme iOS 6, sa dá pomerne jednoducho zablokovať odosielanie informácií v nastaveniach, no nájsť ich, je troška podvodné, pretože takáto ponuka by mala byť umiestnená v nastaveniach súkromia a nie vo všeobecných nastaveniach. Ak vám cielená reklama výslovne prekáža, postupujte podľa nasledujúcich bodov, ktorými ju vypnete.

Ako vypnúť sledovanie užívateľov v iOS 6:

  • Otvorte aplikáciu Nastavenia, vyberte ponuku „Všeobecné“ a ďalšiu ponuku „Informácie“
  • Otvorte ponuku „Reklama“

 

  • Povoľte „Obmedziť sledovanie“

 

13. októbra 2012
Fotománia

+