Dvojica Samsung a Apple. Veční rivali, ktorí si v reklame a pri predstavovaní svojich nových modelov vždy skočia do úsmevu. Navyše, aj ich cenová politika je vcelku podobná a za vrchol danej značky sa už blížite alebo hravo prekračujete hranicu 1 000 EUR za telefón. To je presný opak, čo ponúka lacná konkurencia z Číny. A značky ako je Xiaomi alebo Huawei mieria vysoko. A za niekoľko rokov môžu terajších vládcov vystriedať. Totiž, výborná hardvérová výbava a k tomu cena, ktorá sa pohybuje pod úrovňou 50% konkurencie, to je lákadlo, ktoré funguje. O tom jasne svedčia čísla. Najmä Huawei už teraz má blízko k Apple a jeho druhú pozíciu na trhu so smartfónmi v krátkom čase pokorí. Všetky čísla a podiely, vrátane percentuálneho nárastu ukazuje nasledujúca tabuľka.
Apple má v Číne drobné problémy. Jeho predaj stagnuje, o značku už nie je taký záujem, ako sa plánovalo. Aj to je dôvod, prečo sa Američania obracajú na nové trhy, kde je obrovský potenciál. A to platí pre Indiu, kam by Apple chcel zamerať svoj ďalší rozvoj. Uvidíme, ako rok 2018 zamieša poradím. Vsadím už dnes na to, že pred rokmi neznámi čínski výrobcovia dobijú všetky
popredné pozície a to najmä vďaka svojej cenovej politike. To bude aj Apple a Samsung nútiť prehodnocovať a pri strate zákazníkov aj zlacňovať.