Už od svojho vzniku kladie 365.bank dôraz na digitálnu zložku bankovníctva postavenú na princípe „mobile first“. Svoju bankovú aplikáciu vizuálne aj obsahovo stavia tak, aby klienti mohli na svoje peniaze myslieť menej a ak už musia, tak spôsobom, ktorý ich bude baviť a prinášať im množstvo benefitov. To všetko pritom Trišesťpäťka robí s dôrazom na ekologické princípy, ktoré sú súčasťou jej značky.
365.bank bola prvou bankou, ktorá pred štyrmi rokmi predstavila čisto digitálny proces zakladania účtu v aplikácii založený na overení klienta prostredníctvom videohovoru. V tom čase išlo o jediný možný spôsob, ako si bez nutnosti osobného stretnutia v banke alebo s kuriérom založiť účet online, za pár minút, z ľubovoľného miesta, dokonca s účtom bez poplatkov a podmienok.
V procese onboardingu najnovšie klienti nájdu už aj tvárovú biometriu, čo prináša ďalšie zvýšenie bezpečnosti využívania bankovej aplikácie. Najnovšia verzia aplikácie 365.bank obsahujúca túto novinku je už dostupná v oboch obchodoch s aplikáciami a je možné si ju stiahnuť do svojho smartfónu.
Dôraz na eko s digitálnou kartou
Ako prvá priniesla Trišesťpäťka úplne bezpapierový účet s digitálnou kartou, plnohodnotnou bankovou kartou, vďaka ktorej môžu klienti využívať bankový účet bez plastu a okamžite po jeho založení cez mobilnú aplikáciu. Bezplastový a bezpapierový účet je pritom aj zdôraznením jedného z dôležitých pilierov banky, ktorým je ekológia a princíp udržateľnosti. Digitálnou kartou možno platiť bezkontaktne, no aj pri online nákupoch a v prípade potreby si ju prevydať na novú s novými originálnymi údajmi. Aj takto 365.bank dbá na bezpečné platby svojich klientov.
Klient však má k dispozícii aj fyzickú kartu, ak o ňu má záujem. V bankovej aplikácii si ju môže v prípade potreby zablokovať a odblokovať, sledovať a meniť na nej denný limit a overovať platby cez internet. Kartou možno vyberať bezkontaktne peniaze aj z bankomatu. Samotná aplikácia zjednodušuje manipuláciu s peniazmi aj vďaka funkciám ako „rozdeliť platbu“ či „vypýtať peniaze“, vďaka ktorým sa človek môže pohodlne a pár klikmi vyrovnať so svojimi priateľmi za spoločný obed alebo iný výdavok. Ako prvá 365.bank pritom spustila aj možnosť využitia digitálnych peňaženiek Garmin Pay či Fitbit Pay. Klienti môžu pri platení využívať okrem nich aj Apple Pay a Google Pay.
Osobné financie berie naozaj osobne
Mobilná banková aplikácia 365.bank je postavená tak, aby klientov motivovala mať prehľad vo svojich financiách, bola jednoduchá a priateľská a ponúkala možnosť, ako sa myšlienkami na peniaze zaťažovať menej. Pri jej spustení si človek môže vybrať, či chce, aby mu apka tykala alebo vykala. Aj takýmto spôsobom prináša 365.bank do inak konzervatívneho bankového sveta svieži vietor. Po tomto „zoznámení“ ju môže začať naplno využívať.
Do apky sa klient dostane po štandardnom nastavení PIN kódu, no využiť môže aj PIE kód, čo je jednoduchá možnosť vytvoriť si heslo z emoji obrázkov, namiesto číslic. Kombinácia emoji obrázkov je bezpečnejšou alternatívou ku klasickému PIN kódu a dopĺňa prihlasovanie cez odtlačok prsta či Face ID. Emoji obrázky pritom užívateľa sprevádzajú aj pri ďalších bežných úkonoch, čím sa používateľský zážitok z aplikácie stáva ešte príjemnejším, uvoľneným a priateľským.
Apka užívateľov okrem toho aj odmeňuje, napríklad za nákupy. V rámci programu Peniaze s5 môžu všetci klienti banky nakupovať u vybraných partnerov so zľavou. Časť nákupu sa klientovi potom vráti vo forme cash backu na účet, čím ušetrí desiatky eur.
Sporenie 50-krát inak
Klient má v aplikácii možnosť založiť si štandardné sporenie až na 50 podúčtov nazvaných a rozdelených podľa vybraných cieľov sporenia. Takto si môže krátkodobo sporiť na dovolenky, menšie či väčšie dary, sviatky, ale aj rekonštrukciu bývania.
Jedným z najobľúbenejších produktov v apke je pritom Syslenie. „Ide o špeciálny typ sporenia, ktorý klientov okrem iného učí šetriť. “Funguje na princípe dvoch sporiacich pravidiel – klient si buď zaokrúhľuje platby kartou smerom dohora a nadbytok sa ukladá na Syslenie alebo funguje na pravidle bezcentového účtu. Úročený je bezkonkurenčným úrokom až 3,65 % ročne. Peniaze si pritom klient môže kedykoľvek previesť na bežný účet,“ vysvetľuje Linda Valko Gáliková.
Jednou z najnovších vychytávok bankovej aplikácie je aj možnosť požiadať si cez ňu o hypotéku, čo poskytuje 365.bank ako prvá a jediná na slovenskom trhu. „Klient si jednoducho vykliká všetky osobné údaje, požadovanú výšku pôžičky aj dĺžku splácania. Na pobočku banky potom stačí už len prísť podpísať hypotekárnu zmluvu po jej odobrení,“ hovorí PR manažérka 365.bank.
Napriek dôrazu na digitál je od roku 2021 365.bank fullservisovým bankovým domov s pobočkami. Pri ich návšteve však klient získava úplne nový zážitok aj z tak rutinnej záležitosti a vôjsť do nej môže so zmrzlinou v ruke alebo so psom. Ukážkou neformálnosti a transparentnosti je aj partnerské sedenie, po boku s pracovníkom banky. Na pobočke sa viete v prípade potreby zbaviť aj svojich starých, nepotrebných plastových kariet. Na to slúžia veľké farebné tubusy, do ktorých možno karty vhodiť. Tým následne banka vdýchne recykláciou nový život v podobe lavičiek vo vybraných oddychových zónach.
Ak aplikáciu 365.bank používate a jej funkcie sú pre vás pridanou hodnotou, dajte jej svoj hlas v našej ankete Smart Banka 2022 na https://www.smartbanka.sk/hlasovanie/. Hlasovanie prebieha do 20. marca 2022.