Nápad Steva Jobsa, pre reklamou podporovaný operačný systém Mac.

Vráťme sa troch späť do minulosti. V roku 2009 sa objavil patent spoločnosti Apple, ktorý naznačoval skúmanie operačných systémov s podporou pre reklamy. To znamená, že užívateľ by namiesto platenia za aktualizácie a programy, dostával všetko zdarma, no bol by nútený neustále sledovať na obrazovke platené reklamy. Patent, ktorý bol podaný v roku 2008, naznačuje integráciu do systému Mac OS 9 a ako hlavný vynálezca tu vystupuje Steve Jobs.

V tej dobe bola cena účtovaná za aktualizáciu až 99 amerických dolárov. Práve z toho dôvodu sa našlo mnoho užívateľov, ktorý radšej zostali verní a neaktualizovali. Vtedy sa zrodila myšlienka nad expedíciou druhej verzie Mac OS 9, ktorá by bola dostupná zdarma, ale namiesto toho bude podporovaná reklamou. Apple by tak pritiahlo aj spomínaných ľudí, pričom by generoval zisk z reklamy. Pri štarte zariadenia by sa zobrazovala 60 sekundová reklama od prémiových reklamných partnerov a neskôr počas práce, by bola náhodne zobrazená reklama získaná z internetu.

Súvisiacie články

Kto by však chcel systém preplnený reklamou ? Našlo by sa veľa užívateľov, ktorý ba podobný prístup uvítali, hlavne na starších a už pomerne lacných strojoch, no omnoho viac ľudí by s týmto nesúhlasila. Radšej by zaplatili za systém bez reklám a nechceli by o tomto len ani počuť. Osobne by som bol taktiež odradený od podobného systému reklám. Každý predsa vie, že zariadenia od Applu sa radia do vyššej cenovej kategórie a sledovať na reklamu na povedzme Macbooku za viac ako 1500 € je jednoducho neprípustné.

Zdroj: MacRumors

Disqus Comments Loading...