Slovné a „hviezdičkové“ hodnotenie v App Store býva pre používateľov jednou z hlavných pomôcok pri zisťovaní kvality aplikácií. Vývojári preto nezriedka rôznymi spôsobmi prosia či rovno žiadajú používateľov o hodnotenie priamo v prostredí aplikácie. Takáto žiadosť, častokrát v podobe vyskakovacieho okna, sa zvykne zobraziť predovšetkým tým ľuďom, ktorí sa k hre či aplikácii často vracajú a je teda pravdepodobné, že sa im páči a ich hodnotenie bude priaznivé.
V niektorých aplikáciách je používateľ o hodnotenie požiadaný iba raz, prípadne sa žiadosť dá po prvom zobrazení natrvalo vypnúť, v iných aplikáciách sa však zobrazuje opakovane. Takýto spôsob môže byť teda pre používateľov otravný a vývojári hľadajú iné možnosti. Jednou z nich je umiestnenie žiadosti o hodnotenie do popisu aplikácie v internetovom obchode. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že tento spôsob nebude taký efektívny, ako „agresívne“ vyskakovacie okno, ale vývojári zo štúdia Supertop tvrdia opak.
Do verzie 1.0.5 svojej aplikácie Castro totiž umiestnili na záver popisu zmien jedinú vetu v znení: „Ak sa vám páči aplikácia Castro, obetujte prosím minútu času a zanechajte pozitívne hodnotenie, skutočne nám to pomôže“. Podľa ich tvrdenia po tejto zdvorilej prosbe dramaticky vzrástol počet hodnotení aplikácie. Pokiaľ predchádzajúca verzia 1.0.4, ktorá ešte neobsahovala túto prosbu, dosiahla behom prvých troch dní 10 hodnotení, nová verzia 1.0.5 bola za rovnaké časové obdobie hodnotená až 48 krát.
Autori však v experimente pokračovali ďalej a boli zvedaví, či zvýšený počet hodnotení nemôže byť len náhoda, alebo nejaká zhoda okolností. V ďalšej verzii 1.0.6 preto prosbu o hodnotenie z popisu aplikácie vymazali. Ako môžete vidieť v grafe, výsledok je jednoznačný a potvrdzuje prvý poznatok. Verzia bez prosby o hodnotenie zaznamenala za tri dni len 4 hodnotenia, po týždni ich bolo 8 a po troch týždňoch 24. Keď autori s najnovšou verziou 1.0.7 prosbu o hodnotenie do popisu vrátili, za tri dni mali opäť až 45 nových hodnotení. Nárast počtu hodnotení je skvele vidieť na nasledujúcom grafe.
Tento malý pokus vývojárov zo Supertop teda dokazuje, že napriek možnosti automatickej aktualizácie aplikácií v iOS 7 sa nájde veľa ľudí, ktorí sú zvedaví na novinky v aktualizáciách a do popisu aplikácie sa aj tak pozrú. Práve takíto hĺbavejší používatelia sú náchylnejší aplikáciu aj hodnotiť a v konečnom dôsledku tak prispieť k jej lepšiemu rozšíreniu. Ak ste teda vývojár a máte v App Store nejakú aplikáciu, pouvažujte o tomto jednoduchom, ale účinnom spôsobe získania pozitívnych hodnotení.
Zdroj: blog.supertop.co