Analýza rozdielov alebo skôr maximalizácie ziskov oboch hlavných konkurentov je vždy zaujímavá reč čísiel. App Store je dlhodobo pred svojim konkurentom od Anroidu a jeho zisky dosiahli za druhy kvartál tohto roku hranicu 100 miliónov pri definovaní indexovaných príjmov, naproti tomu Google je na hranici 50 miliónov za rovnaké obdobie.
Mohlo by sa zdať, že práve obrovské množstvo verných zákazníkov a veľké počty stiahnutých aplikácií robia takýto rozdiel, opak je však pravdou. Pri Google a systéme Android je situácia presne opačná, ak sa pozeráme na celkové počty stiahnutých aplikácií. Tu Android vedie pre iOS o 100%, teda rovnakým rozdielom, ako iOS poráža svojho konkurenta pri tržbách. Viacerí analytici sa však zhodujú, že najmä absencia Google v Číne robí také zásadné rozdiely v tržbách, no tiež spôsob, ako Apple a Google prehodnocuje a ponecháva si časť z dosiahnutých predajov vo svojich storoch s aplikáciami.
Zdroj: 9to5mac.com