V ankete Smart Banka sa venujeme bankovým aplikáciám a ich možnostiam. Smart Banka 2020 je v poradí už šiestym ročníkom tejto obľúbenej ankety. Na základe hlasov čitateľov vyhodnotíme najlepšie bankové aplikácie podľa ich funkcií a vlastností, ktoré svojim klientom ponúkajú.
Jednou z aplikácií, ktorým môžete odovzdať svoj hlas, je aj VÚB Mobil Banking. V nasledujúcich riadkoch si bližšie predstavíme tie najzaujímavejšie funkcie, ktoré ponúka.
Každá funkcia aplikácie je premyslená do najmenších detailov a vždy sa kladie dôraz na pohodlie a požiadavky klientov.
Identifikované volanie do Call centra priamo z aplikácie
Všetci to pravdepodobne poznáte. Voláte na infolinku svojej banky a predtým, než môžete začať riešiť vaše otázky, je požadované overenie totožnosti. Zamestnanec banky sa vás opýta niekoľko otázok, na ktoré musíte správne odpovedať.
Pokiaľ na infolinku zavoláte priamo z aplikácie VÚB Mobil Banking, tento krok absolvovať nemusíte. Vaša totožnosť je overená automaticky a môžete sa rovno venovať dôležitým otázkam. Vďaka tomu sa váš telefonát skráti aj o niekoľko minút.
Jednoduchšie zdieľanie platieb
Prostredníctvom služby Payme je zdieľanie platby medzi priateľmi jednoduchšie. Potrebujete, aby sa vám ľudia poskladali na nejaký darček? Platbu si od nich môžete vyžiadať cez ktorúkoľvek četovaciu aplikáciu alebo SMS správu.
V aplikácii stačí zadať potrebné údaje, ako napríklad sumu, prípadne iné detaily. Aplikácia následne vygeneruje QR kód alebo platobný link. Ten pošlete svojmu známemu, ktorý ho otvorí a platbu potvrdí.
Aj platenie cez aplikáciu VÚB VIAMO je rýchle a jednoduché. Platby je možné zadávať cez mobilnú aplikáciu, Internet Banking alebo VÚB VIAMO buď vybratím mena z telefónneho zoznamu alebo manuálnym zadaním telefónneho čísla. Príjemcovi príde PUSH notifikácia, ktorá ho informuje o prijatí platby. Takéto rýchle platenie je dostupné pre všetkých klientov bánk, ktoré podporujú službu VIAMO.
Služby Payme a VIAMO dostali vo VÚB Mobil Bankingu ešte lepšiu využiteľnosť, keď vo VÚB Mobil Bankingu došlo k akémusi prepojeniu oboch funkcií. Keď klient pošle nejakú sumu na číslo svojho známeho a on nie je klientom banky, ktorá VIAMO podporuje, automaticky sa mu ponúkne možnosť zdieľať túto platbu cez Payme.
Skenovanie QR kódu, IBAN čísla a faktúr
Potrebujete rýchlo zaplatiť svoje účty? Nechce sa vám ručne vypisovať všetky potrebné údaje? S aplikáciou VÚB Mobil Banking nemusíte.
Pri platbe vám stačí smartfón, s ktorým naskenujete IBAN alebo nasnímate platobné údaje cez QR alebo EAN kód. Je to jednoduché a rýchle.
Po novom môžete priamo z mobilu zaplatiť aj faktúru, ktorú dostanete v PDF formáte – odošlete ju do aplikácie, ktorá si ju sama „preskenuje“ a automaticky načíta všetky platobné údaje.
Vyhnete sa tak možnému chybnému prepisovaniu dlhého IBANu a ďalších údajov. Aj QR kód uložený v telefóne je možné poslať do aplikácie a zaplatiť tak rýchlejšie s predvyplnenými údajmi. V Androide sa dá naskenovať z faktúry aj samotný IBAN.
Manažment mobilných platieb v aplikácii
Zákazníci, ktorí radi platia mobilom, to majú s aplikáciou VÚB banky jednoduché. VÚB ako jedna z mála bánk v Európe zabezpečila pridanie všetkých platobných kariet do mobilnej aplikácie, ktorá podporuje aj kompletný manažment mobilných platieb prostredníctvom služieb Google Pay a Apple Pay.To znamená aj pridanie karty do týchto služieb i jej odobratie, pričom napríklad pridanie karty do Apple Pay cez bankovú aplikáciu je dokonca oveľa jednoduchšie ako cez aplikáciu Wallet.
Bezpečnejšie platenie na internete
Nová vyhláška Európskej únie zaviedla tzv. 3D Secure – overovanie platieb na internete prostredníctvom mobilných bankových aplikácií. VÚB má hneď viacero možností, ako platbu potvrdiť, no opäť najjednoduchším spôsobom je autentifikácia cez aplikáciu VÚB Mobil Banking a to konkrétne zadaním mPINu, ktorým sa do aplikácie aj prihlasuje.
Funguje to veľmi jednoducho. Klient v e-shope zadá potrebné údaje zo svojej karty a systém následne čaká na overenie, ktoré by v tomto prípade prebehlo cez aplikáciu. Klient VÚB banky dostane o transakcii upozornenie, ťukne naň a platbu potvrdí. Pre potvrdenie platby je možné využiť aj biometriu a to do sumy 200 eur.
Taktiež sa to dá cez aplikáciu VÚB Token, alebo prostredníctvom SMS autorizácie, ku ktorej je potrebné zadať aj heslo ku karte. To si klienti nájdu a ľahko zmenia v internet bankingu. Ak má však klient aktivovaný VÚB Mobil Banking, tak mu banka automaticky posiela PUSH notifikáciu.
VÚB pritom myslela aj na situácie, keď klientovi PUSH notifikácia nepríde, a to napríklad z dôvodu, že sa mu vypne internet. Ak sa klient po krátkom čase opäť k transakcii vráti, aplikácia mu dá na výber, či sa chce prihlásiť alebo chce autorizovať túto 3D Secure platbu.
Žiadosť o refinančnú pôžičku priamo v aplikácii
Pomocou aplikácie je možné aj požiadať o refinančnú pôžičku na refinancovanie výhradne spotrebným úverom vo VÚB a to dokonca s peniazmi navyše.
Vo VÚB vám poradia aj na diaľku
Od decembra 2020 majú klienti možnosť kontaktovať banku s akoukoľvek požiadavkou prostredníctvom aplikácie. V hlavnom menu sa nachádza možnosť “Žiadosti”, v ktorej po výbere produktovej oblasti stačí uviesť sprievodný text. Takáto žiadosť je adresovaná priamo poradcovi, ktorý má klienta na starosti.
Ak ho prideleného nemá, žiadosť je adresovaná pobočke klienta. Pracovník následne klienta kontaktuje telefonicky, aby s ním doriešil detaily a požiadavku spracoval v čo najkratšom čase.
Prostredníctvom žiadosti je možné riešiť na diaľku množstvo vecí. Okrem podpisu potrebných dokumentov sa dá požiadať aj o aktualizáciu osobných údajov, zriadenie nového VÚB účtu pre existujúcich klientov, úpravy na účte, zriadenie sporiaceho účtu, zriadenie povoleného prečerpania na účte, vydanie kreditnej karty, zriadenie termínovaného účtu, požiadať o novú bezúčelovú pôžičku s jedným žiadateľom (či zmeniť podmienky na existujúcej), investovať do podielových fondov, zriadenie investičného sporenia a zároveň zriadenie služby investičného poradenstva, uzavrieť životné poistenie, či dokonca realizovať zmeny vo vašej dôchodkovej správcovskej spoločnosti VÚB Generali.
V prípade, ak je z vašej strany potrebné dokladať dokumentáciu, ako napríklad pri posúdení žiadosti o bezúčelovú VÚB pôžičku, jednoducho priložíte fotokópie priamo do tejto žiadosti.
Navyše už nikdy nemusíte zháňať papiere k vašej pôžičke či investícii, pretože všetku dokumentáciu budete mať “odloženú” priamo v mobilnej aplikácii.